1e verhaal - Reisverslag uit Sukabumi, Indonesië van Carine & Danielle - WaarBenJij.nu 1e verhaal - Reisverslag uit Sukabumi, Indonesië van Carine & Danielle - WaarBenJij.nu

1e verhaal

Door: wijzijnonderweg

Blijf op de hoogte en volg Carine & Danielle

07 Maart 2012 | Indonesië, Sukabumi

Hallo Allemaal,

Hier ons eerste berichtje!
De vlucht ging prima, heel luxe met dekentjes en kussentjes en een tv scherm waar je spelletjes op kon doen, films op kon kijken en er zat onder op en voorop het vliegtuig een camera waardoor je het voor en onder aanzicht ook op dat beeldscherm kon zien.
Abudhabi airport is echt groooot en mooi! Heel indrukwekkend! We wilden daar wat eten halen maar van allebei deed de pinpas het daar niet. Uiteindelijk deed de mijne het bij de macdonalds. Omdat het vliegveld zo groot was was het dus ook wel even een stukje lopen naar de gate. Toen wij daar kwam lagen er allemaal mensen op de grond te slapen met witte jurken en boerka’s en hoofddoekjes. We waren op 3 duitsers na de enige westerlingen.
We hebben tijdens de eerst vlucht een 3 gangen menu gehad en aldoor drinken en snacks. De volgende vlucht heb ik alleen ontbijt gehad (denk dat k de rest geslapen heb).
De 2e vlucht hebben we erg last gehad van onweer en turbulentie, wat was dat eng!!
Toen we eenmaal op jakarta aan kwamen wilden we door de douane dus gingen in een heeele lange rij staan. Tevergeefs want op een gegeven moment kwam er iemand naar ons toe dat we eerst naar de immigratie dienst moesten. Gelukkig konden we na de immigratie zo voorbij de douane zonder die lange rij.
Onze bagage werd netjes van de band afgehaald en naar ons toegebracht. Buiten kwamen we leo tegen. Met een bordje: DANIELLE & CARINE. Het is een heeele aardige man. Die ons volop begon te vertellen over Indonesië en de stad waar hij woont enzo. We moeten nog 3 uur wachten op marloes want die had vertraging met haar vliegtuig. Om 6 uur reden we eindelijk weg en toen was het nog 5 en half uur naar Sukabumi.
Onderweg hebben we gegeten. Het restaurant lag in een afgelegen trappetje naar beneden. Hier kwam je bij een heele grote vijver waar allemaar huisjess op dreven. Met riet aan de boven kant. In elk huisje stond een laag tafeltje waar je aan kon eten. Dit was heel erg leuk! Ik moest 30.000 ruhpia betalen voor nasi goreng met groente, een portie sate en wat te drinken. 1 euro is 12.000 ruhpia. Dus dit heeft me 2,50 euro gekost.
Onderweg zie je echt hoe we ons indonesië had voorgesteld. Overal rijstvelden en in de steden kleine kraampjes langs de weg en van die bakfietsen. Heeel druk op de weg en totaal geen verkeersregels.
Het enige waar ik erg van schrok was de vervuilde lucht hier. Echt wat een vieze uitlaatgas lucht!
We gingen nog even boodschappen doen:
- 6 broodjes
- boter
- hagelslag
- snoepjes
- wc papier
- chocolade eieren
- water
- kauwgom
Totaal: 55 ruhpia. ( 4,50 euro)
Alles is hier dus mooi goedkoop.
Toen we de 5 en half uur er op hadden zitten. Kwamen we via kleine smalle paadjes (waar we de spiegels van de auto moesten inklappen) bij leo’s huis. Het was donker dus we konden niet veel zien maar het is groot! En we hebben de hele boven verdieping voor ons zelf met 2 slaapkamers en een badkamer en woonkamer!
We hebben vandaag uitgeslapen ( na die lange reis) en daarna de stad in geweest de heen weg lopend (toen hebben we onze eerste Indonesische regenbui meegemaakt) zelfs de regencape was hier niet tegen bestand.. we hebben boodschappen gedaan, alle standaard dingen gekocht van toiletborstel tot eten tot waslijn enz.. en toen met een brommertje terug.. (was wel eng in dat drukke verkeer)
we hebben net zelf gekookt en nu even op internet en daarna lekker slapen!
morgen gaan we (denk ik) naar het ziekenhuis voor een rondleiding en naar het politie bureau om ons hier aan te melden.
Tot snel!
Liefs,